Mała księgowość

mała księgowość Warszawa

Prowadzenie księgowości – Biuro Rachunkowe Creative

Podatkowa Książka przychodów i rozchodów KPiR (mała księgowość) pozwala na rozliczanie się z urzędem skarbowym w zakresie podatkowym. Przeznaczona jest ona dla osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, a także spółek cywilnych, spółek jawnych i spółek partnerskich. Według przepisów, które opisują prowadzenie księgi przychodów i rozchodów, powinna ona znajdować się w miejscu określonym jako siedziba płatnika.

Prowadząc małą księgowość przedsiębiorca ma możliwość skorzystania z różnych form opodatkowania dochodów tj:

  • zasady ogólne,
  • podatek liniowy,
  • ewidencja przychodów,
  • karta podatkowa

Niezależnie od wyboru formy opodatkowania obowiązkowe jest:

  • prowadzenie podatkowej książki przychodów i rozchodów
  • prowadzenie ewidencji przychodów
  • sporządzanie rejestrów VAT zakupów i rejestrów VAT sprzedaży
  • sporządzanie deklaracji VAT
  • wyliczanie miesięcznej zaliczki PIT
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
  • inne ewidencje na potrzeby podatnika

Na zakończenie roku podatkowego sporządzamy roczne rozliczenia z Urzędem Skarbowym tj. PIT-28, PIT-16, PIT-16A, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-39

Prowadzenie księgowości przez biuro rachunkowe – dlaczego warto?

Prowadzenie księgi przychodów i rozchodów to jedna z podstawowych usług naszego biura rachunkowego. Decydując się na zlecenie prowadzenia księgowości profesjonalnej firmie, nie muszą Państwo poświęcać swojego cennego czasu na rozliczenia. Ryzyko błędów w obliczeniach zostaje zredukowane do minimum. Prowadzenie księgi przychodów i rozchodów przez wykwalifikowaną księgową to także brak konieczności zapoznawania się z wiedzą dotyczącą prawa podatkowego i rachunkowości.
Jeżeli interesuje Państwa prowadzenie księgowości – prosimy o kontakt. Wspólnie ustalimy zakres współpracy.

 

ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY Z NAMI